logotype

Proiecte

⇒ Proiectul implementat de Ministerul Educației Naționale (MEN) prin Unitatea de Management al Proiectelor cu Finanțare Externă (UMPFE)- ROSE

Liceul Teoretic Dunărea este beneficiarul unui grant mediu, în valoare de 100.000 de euro.

Proiectul se intitulează  Educație pentru viață prin acțiuni remediale și extrașcolare în școală și comunitatePerioada de derulare a granturilor acordate liceelor este de 4 ani, proiectul  urmând să debuteze în septembrie 2017. 
Obiectivul general al proiectului nostru este: Dezvoltarea de noi resurse specifice procesului educațional prin utilizarea formelor de instruire moderne adaptate nevoilor elevilor în vederea pregătirii și susținerii cu succes a examenului de bacalaureat și creareuneimaginfavorabile a şcoliîcomunitatelocală/națională.
Acesta este obținut din  ținta strategică 1 din Planul de Dezvoltare Instituțională -  Ameliorarea calitativă și cantitativă a rezultatelor la examenul de bacalaureat prin aplicarea unor metode și strategii inovative.
Obiectivele specifice sunt derivate din obiectivul general astfel:
OS1. Ridicarea calitativă a rezultatelor la examenul de bacalaureat prin  programe educaționale remediale  şi de sprijin, pentru 150 de elevi, în perioada 2017-2020.
OS2.Îmbunătățirea procesului educațional prin implicarea a 150 de elevi  în activități  nonformale care să crească rata de promovabilitate cu cel puțin 1 % în fiecare an de proiect, pe perioada derulării proiectului.
OS3. Amenajarea unui spațiu educațional în vederea stimulării educației moderne, dar și susținerea cadrelor didactice în procesul instructiv educativ cu aparatură și echipamente didactice adecvate, în primii doi ani de derulare a proiectului.
Activităţile principale propuse în proiect sunt:
1)Efectuarea de activităţi remediale şi de sprijin, de activități de  îndrumare şi  orientare în carieră pentru un număr de 150 de elevi din grupul ţintă va conduce la creşterea ratei de promovare a examenului de Bacalaureat.
2)Implicarea elevilor din grupul țintă în activități extrașcolare într-un cadru informal și nonformal, precum:
- excursii de documentare în vederea asimilării, fixării și conexiunii interdisciplinare a unor informații culturale și științifice, corelarii cunoştinţelor teoretice  cu cele practice, pentru a facilita accesul elevilor la informaţii legate de instituții educaționale, târguri de oferte educaţionale, în vederea stimularii interesului  elevilor pentru pregătirea examenului de Bacalaureat;
- elaborarea revistei școlare pentru furnizarea de noi materiale didactice inedite ce pot fi folosite și de alte generații  de elevi în pregătirea examenului de Bacalaureat;
- atelierul de teatru, menit să  dezvolte stima de sine a elevilor, creativitatea, abilitățile de relaționare, comunicare şi dezvoltarea personală în vederea ameliorării calităţii rezultatelor de promovare la examenul de Bacalaureat.         

 3) Pentru facilitarea accesului elevilor la informație, mai ales a celor ce provin din mediul rural sau din familii defavorizate, este nevoie să punem la dispoziția acestora un spațiu echipat adecvat, în scopul documentării pentru procesul de învățare, ceea ce conduce la nevoia de reamenajarea unui spațiu - sala ROSE, care să asigure elevilor cadrul propice pentru desfășurarea activităților menite să le dezvolte stima de sine și abilitățile de relaționare, comunicare, integrare în mediul ocupațional post-absolvire.

 


PROIECT

  Liceul Teoretic Dunărea este beneficiarul Proiectului Erasmus+, axa KA1, mobilități în domeniul educației școlare, cu numărul de referință 2015-1-RO01-KA101-014647, intitulat ”Creativitate, Responsabilitate, Educație la Dunărea (C.R.E.D)”, ce se va desfășura în perioada 1.06.2015 – 31.05.2017.

 Proiectul  are ca grup țintă un număr de 12 profesori, care vor fi formați, acoperindu-se următoarele obiective:

1. Dezvoltarea competentelor manageriale si management de proiect, a cel puțin 2 membri din conducerea scolii(CA), in vederea dezvoltării  de parteneriate si proiecte ce conturează o mai bună imagine a școlii în context european, prin proiecte de mobilitate de formare profesională Erasmus+ , in perioada derulării proiectului;

2. Îmbunătățirea competentelor profesionale privind metodele active, moderne, inovative,  deja verificate de partenerii europeni, a 5 cadre didactice,  in ceea ce privește abordarea individualizata a elevilor in procesul de învățare-predare -evaluare, in perioada derulării proiectului; 

 3. Dobândirea de cunoștințe de specialitate/IT şi formarea deprinderilor de utilizare a mijloacelor şi noilor tehnologii, de către 5 cadre didactice, in vederea realizării platformei CRED- platforma de eLearning a scolii, cu resurse didactice inovative, in perioada derulării proiectului.

PARTICIPANȚII la cursurile de formare au următorul profil:

·         2 cadre didactice din conducerea școlii (CA, CEAC) vor participa la cursuri de management de proiect și management organizațional;

·         5 cadre didactice/didactic auxiliar  vor participa la cursuri de perfecționare a competențelor IT;

 ·         5 cadre didactice vor parcurge cursuri a căror tematica cuprinde metode inovative de învățare;

 

PROCEDURA de selecție:

Se va realiza în două etape:

1. În prima etapă, candidații își vor scrie și depune Curriculum Vitae și Scrisoare de intenție. 

2. În a doua etapă, se va organiza un interviu, în care se va analiza măsura în care candidații se încadrează în obiectivele urmărite de proiect.

CRITERIILE DE SELECȚIE și GRILA DE EVALUARE, care vor fi urmărite sunt următoarele:

 

 

Criterii de selecție

Punctaj

1

Curriculum Vitae

10 puncte

2

Scrisoare de intenție

15 puncte

3

Motivația personală/profesională de dezvoltare a competențelor digitale

5 puncte

4

Angajamentul scris din partea profesorilor că la finalizarea stagiului vor contribui la formarea celorlalți colegi și la conceperea/îmbogățirea bazei de date digitale (cu caracter predominant metodic)

15 puncte

5

Folosirea instrumentelor digitale în proporție medie de 30% din totalul orelor de curs (după stagiul de formare)

15 puncte

6

Motivația personală/profesională de dezvoltare a unor metode/mijloace/instrumente adaptate contextului educațional

10 puncte

7

Angajamentul ferm din partea profesorilor că la finalizarea stagiului vor contribui la formarea celorlalți colegi prin organizarea de workshop-uri şi sesiuni de formare tip "cascade-training"

15 puncte

8

Disponibilitatea de a fi asistați la oră de către cei care vor să urmărească aplicarea metodelor însușite

10 puncte

9

Disponibilitatea de co-finanțare a mobilității

5 puncte

 

TOTAL

100 puncte

  

CALENDARUL selecției

 

Prima etapă

Criterii selecție

Termen limită

 

Depunerea CV-ului și a Scrisorii de intenție

 

15 iulie 2015 – ora 10:00

A doua etapă

 

Susținerea interviului

 

16 iulie 2015– ora 9:00 – 12:00

 

Afișarea punctajului și anunțarea rezultatelor

 

20 iulie 2015– ora 12:00

 Mențiuni:  CV-urile și scrisorile de intenție vor fi trimise atât pe adresa de email a liceului, cât și pe adresa de email special creată pentru proiect, la data și ora limită menționate, pentru a asigura corectitudinea și transparența necesară: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. /Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.


 

Diseminare proiect CRED

 

 


 

Diseminare mobilități efectuate  
Nr.crt Nume si prenume cadru didactic Localitate/Țara stagiului Instituția Cursul/perioada

1

EPURE MIHAELA

OXFORD- ANGLIA

The Lake School Of English

Creative teaching in the secondary and adult english language classroom,

19-30.10.2015 

2

BURLACU CATALINA MERCEDES

OXFORD- ANGLIA

The Lake School Of English

 English for effective communication

19-30.10.2015 

3

BIBICU DORIN

Almada/ Portugalia

Escola Secundária Emídio Navarro

Europeans Sharing Views-Making sense of the world through multimedia 4th edition

06 – 13.02.2016 

4

GAVRILA IULIA CARMEN

Almada/ Portugalia

Escola Secundária Emídio Navarro

ICT and free Web Tools in Education : Another way to Teach and to Learn

17– 22.03.2016 

5

BOGATU IORGU VIOREL

Almada/ Portugalia

Escola Secundária Emídio Navarro

Europeans Sharing Views-Develop the project by networking17– 22.03.2016 

6

PITICARI RAMONA ANGELA

Barcelona/Spania

"Motivated Learning for Everyone"

Developing Leadership Proficiency for effective Team Work and Management, 13-22 iunie 2016

7

ROTARU MARIAN

Barcelona/Spania

"Motivated Learning for Everyone"

Digital Classroom: Using ICT in Education, 13-22 iunie 2016

8

DOBRIN GIGLIOLA ELENA 

Brussels /BelgiumEUN

PARTNERSHIP AISBL

Interactive technologies for the future classroom 4-8 iulie

9

ZELD JENICA

Roma / Itala

educommunity - Educational Community

Personalization. Models, strategies, and tool, 11-15 iulie 2016

10

MOTOC LUCICA

Nisa / France

Société à reponsabilité limitée à associé unique

FORMATION PROFESSEUR FLE, 11-22 iulie 2016

11

CHIROSCA PAULA

Barcelona/Spania

EUROPASS sas

CIIL: introduction to theory and practice of content and language integrated learning, 19-24 sept 2016

12

MIHAIL BOGATU LAURA- FLORENTINA

Barcelona/Spania

EUROPASS sas

Photo&Video Making in our Classroom: creating and adapting visual resources, 19-24 sept 2016

CALENDARUL selecției

 

2017  Liceul Teoretic "Dunarea" Galati   globbers joomla templates